Conversie optimalisatie

Of het nu een contactaanvraag is of een daadwerkelijke verkoop, iedere website heeft een doel. Met conversie optimalisatie kijken we hoe jouw website beter kan presteren.

Is je website gebruiksvriendelijk genoeg? Wat werkt het beste op je website? Weet de bezoeker wat hij moet doen? Kan hij vinden wat hij zoekt? Waar haken de meeste bezoekers af? Met dit soort vraagstukken houden we ons bezig als we aan de slag gaan met conversie optimalisatie.

Optimalisatieplan

Als je begint met optimaliseren is het belangrijk om vooraf pagina’s te selecteren. Bijvoorbeeld de productpagina die niet genoeg aankopen oplevert, of een homepage waarop veel bezoekers afhaken. Zodra de belangrijkste pagina’s in kaart zijn gebracht, kan de optimalisatie starten.

Voor iedereen een passende oplossing

Afhankelijk van jouw wensen en eisen maken we een passend optimalisatieplan. Tijdens het optimaliseren kunnen we verschillende technieken inzetten om tot het beste resultaat te komen:

  • Gebruikerstesten
    Tijdens gebruikerstesten voeren echte testpersonen verschillende scenario’s uit. Hierbij checken zij de meest uitgevoerde taken op de website op knelpunten.
  • Optimalisatiesoftware
    Met optimalisatiesoftware meten we het gedrag van bezoekers op de website. Deze software gebruiken we als we meer duidelijkheid willen over bezoekersgedrag.
  • A-/B-testen
    Met A-/B-testen tonen we verschillende versies van pagina’s aan websitebezoekers. Achter de schermen houden wij de resultaten bij, zodat inzichtelijk wordt welke versie het beste werkt voor jouw doelgroep.

Met deze middelen hebben we de mogelijkheid om te kijken wat het beste voor jou werkt en waar je de meeste conversie uithaalt. Elke website dient een ander doel en daarom bieden wij voor iedereen een maatwerkoplossing aan. We gaan eerst met elkaar in gesprek om jouw doelstellingen helder te krijgen. Vervolgens stellen we een optimalisatieplan op. Samen halen we meer uit je website.

Hulp nodig bij conversie optimalisatie?

Neem dan contact met ons op.

Hulp nodig bij conversie optimalisatie?